6 maart 2015

Lijsttrekkersdebat Eerste Kamer in Leiden op 9 maart aanstaande

Vijf politieke partijen in Leiden hebben de handen ineen geslagen en organiseren in Leiden een debat over de Provinciale Statenverkiezingen. Op 9 maart aanstaande vindt in het Rijksmuseum van Oudheden een debat plaats met vijf lijsttrekkers van de Eerste Kamer. Tijdens deze bijeenkomst wordt gedebatteerd over het huidige kabinet, het nut en de noodzaak van de Eerste Kamer en over internationaal beleid.

Op 18 maart gaat Nederland naar de stembus. We kiezen dan, naast vertegenwoordigers voor de Provinciale Staten en de waterschappen, indirect ook de leden van de Eerste Kamer. De verkiezingen gaan over belangrijke zaken: het afgelopen jaar heeft de Eerste Kamer een belangrijke rol in de Nederlandse politiek gehad. Daarom organiseren we dit lijsttrekkersdebat in Leiden. Loek Hermans (VVD), Marleen Barth (PvdA), Elco Brinkman (CDA), Thom de Graaf (D66) en Tineke Strik (GroenLinks) gaan op 9 maart met elkaar en met de aanwezigen in debat.

Het debat wordt geleid door Kees Boonman (docent Journalistiek en Nieuwe Media, Universiteit Leiden).

Er is beperkt plaats bij dit debat: daarom wordt gewerkt met vooraf aanmelden. U kunt zich aanmelden door een email te sturen naar [email protected]. Bewaar de bevestiging van uw aanmelding goed: hier wordt op de avond zelf naar gevraagd.

Datum: maandag 9 maart 2015
Tijd: 20.00 uur inloop, 20.30 uur start debat. 22.15 uur verwacht einde debat
Aanmelden: er is beperkt plaats, meld u vooraf aan
Locatie: Rijksmuseum van Oudheden, Rapenburg 28 te Leiden