Penningmeester

Over Tim van Tongeren

tim@progressiefoegstgeest.nl

Mijn inspiratie
We wonen naar tevredenheid in een van de mooiste dorpen van Nederland en onze kinderen hebben er een fijne jeugd (gehad). Dat geven we graag door aan anderen en aan de toekomstige generatie. Dat betekent voor mij aandacht voor Oegstgeest als gemeenschap, de menselijke maat, zorg voor anderen, aandacht en zorg voor een duurzame ontwikkeling. En het bestrijden van negativisme, doemdenken en bekrompenheid. Samenwerken met mensen die ook iets voor een ander willen betekenen.

Profiel
Sinds de beginjaren ’90 woon ik in Oegstgeest. Ben getrouwd met Marja Kraakman en we hebben een volwassen zoon en een volwassen pleegdochter. Ben als politicoloog en als econoom afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.
Werkzaam bij het ministerie van Infrastructuur en waterstaat en enkele andere nationale en internationale nevenfuncties. Voormalig bestuurslid Stichting Jenaplanonderwijs Diemen, voormalig jeugdvoorzitter UDO. Al lang politiek actief voor de PvdA.
Ik houd als Vriend van het Festival voor Oude Muziek van, u raad het al, klassieke muziek maar ben daarin bepaald niet eenkennig en kan moderne muziek ook erg waarderen.
Lees graag en veel en ben liefhebber van de bergsport.