1 maart 2017

Roelof van Laar en Marit Maij op campagne in Duin- en Bollenstreek

De campagne voor de parlementsverkiezingen van 15 maart is in volle gang. Ook de PvdA zoekt op verschillende manieren het contact met de kiezers. In dit kader brengen Tweede Kamerleden Roelof van Laar en Marit Maij op zaterdag 4 maart een bezoek aan de Duin- en Bollenstreek.

In een knalrode oude Engelse dubbeldekker zullen Roelof en Marit, samen met een groep enthousiaste lokale PvdA leden, door onze regio trekken. Tijdens deze tour wordt actief het contact met de kiezer gezocht om te luisteren naar wat hen bezighoudt en te vertellen wat de ideeën van de PvdA zijn voor de toekomst van Nederland. Ook delen de PvdA’ers rode rozen en flyers uit. De tour begint ’s morgens rond 11 uur in het centrum van Sassenheim, gaat via Lisse, Noordwijkerhout en Noordwijk naar Katwijk en eindigt rond kwart over drie bij winkelcentrum Lange Voort in Oegstgeest

Marit Maij
Marit Maij zit sinds 2012 in de Tweede Kamer. Daar houdt zij zich onder andere bezig met Europa, Asiel en Migratie. Onderwerpen die de aankomende verkiezingen veel aandacht krijgen. Afgelopen jaar heeft zij zich o.a. sterk gemaakt voor het Samenwerkingsverdrag met de Oekraïne en vluchtelingenopvang. Of met haar eigen woorden: “Ik zet me in om iedereen een eerlijke kans en een fatsoenlijk bestaan te geven.”

Roelof van Laar
Roelof van Laar is een bekende in de regio en woont in Oegstgeest. In 2015-2016 is Roelof van Laar benoemd tot ‘Fair Politician of the Year’. Een mooie erkenning van het belang van de bestrijding van kinderarbeid en het stimuleren van eerlijk werk wereldwijd. Hij is de opsteller van de initiatiefwet tegen producten van kinderarbeid. Die wet vraagt van bedrijven dat zij hun best gaan doen om te voorkomen dat er kinderarbeid in hun producten of diensten zit. Roelof zegt hierover: “Als ik een shirtje voor mijn dochter koop, wil ik niet dat een klein meisje aan de andere