5 januari 2017

Nobelprijswinnaar doet beroep op PvdA: zet #VanLaarVerkiesbaar

Oegstgeester Kamerlid Roelof van Laar vraagt de PvdA leden om hem op 15 januari op een verkiesbare plek op de PvdA kandidatenlijst te zetten. Hij heeft veel hartverwarmende reacties gehad van leden door het hele land die hem steunen, zoals Jolein Baidenmann, Marianne Troostwijk en Gerard Oonk. Collega’s als Lutz Jacobi en Mei Li Vos spraken hun steun uit, o.a. vanwege zijn strijd voor een ruimer kinderpardon en meisjesrechten.

Kailash Satyarthi won in 2014 de Nobelprijs voor de Vrede voor zijn levenslange strijd tegen kinderarbeid. Vandaag vraagt hij de PvdA leden om Roelof terug te laten keren in de Kamer, zodat hij ook zijn internationale werk voor kinderrechten voort kan zetten.

PvdA leden kunnen op 15 januari overal via hun smartphone stemmen. Wil je op Roelof stemmen en/of helpen met deze actie? Mail dan naar [email protected]. Roelof knokt in de Kamer onder meer voor vrouwen- en kinderrechten. Hij heeft aansprekende resultaten geboekt (zie: https://www.facebook.com/roelofpvda/posts/1165966623471551)